Traktując jako priorytet zadowolenie klienta ze świadczonych usług, laboratorium stawia sobie następujące cele strategiczne:
- spełnianie wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025 oraz wymagań innych obowiązujących norm i przepisów
- zdobywanie zaufania i zadowolenia klientów poprzez terminowe, zgodne z ustaleniami oraz dobrą praktyką profesjonalną realizowanie zleceń
- utrzymanie akredytacji Polskiego Centrum Akredytacji
- wykonywanie badań przez wykwalifikowany personel, przy użyciu wysokiej klasy nadzorowanego sprzętu
- współpracę z kwalifikowanymi kontrahentami
Mierzalne cele operacyjne są ustalane, poddawane ocenie i weryfikowane podczas corocznych przeglądów zarządzania.
Polityka jakości laboratorium ElkomLab
Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „ELKOM”
opiera się na poniższych postulatach i deklaracjach:
- Właściciel powołuje kierownika laboratorium, kierownika ds. jakości i kierownika technicznego, posiadających uprawnienia i odpowiednie zasoby do realizowania swoich obowiązków. Zadaniem kadry kierowniczej jest między innymi wdrażanie, utrzymywanie i doskonalenie systemu zarządzania oraz identyfikowanie odstępstw i badań niezgodnych z wymaganiami, a także inicjowanie działań zapobiegających lub minimalizujących występowanie odstępstw i niezgodności. Ponadto kierownik ds. jakości, mający bezpośredni dostęp do właściciela, jest odpowiedzialny za stałe stosowanie systemu zarządzania, kierownik techniczny ponosi odpowiedzialność za działalność techniczną. Zakres odpowiedzialności właściciela oraz kierowników znajduje się w Załączniku 1, a powiązania personelu zarządzającego przedstawia schemat organizacyjny w pkt. 3.3.
- Właściciel i kierownicy są odpowiedzialni za opracowanie, zaakceptowanie, wdrożenie i przestrzeganie niniejszej polityki jakości.
- Personel laboratorium ElkomLab jest zapoznany z polityką jakości firmy oraz dokumentacją systemową i zobowiązany do przestrzegania jej wymagań. Pracownicy laboratorium ElkomLab są świadomi istoty i ważności swoich działań oraz tego, jak przyczyniają się do osiągania celów systemu zarządzania. Ponadto zatrudniony personel jest nadzorowany, a jego kompetencje monitorowane i stale podnoszone w cyklu szkoleń.
- Laboratorium ElkomLab działa bezstronnie i niezależnie od jakichkolwiek wpływów, a pozostałe obszary działalności P.W. ELKOM, ze względu na swój charakter, nie stanowią zagrożenia konfliktem interesów. Laboratorium ElkomLab nie angażuje się w żadną działalność, która mogłaby zmniejszyć zaufanie do jego bezstronności, niezależności i rzetelności.
- W laboratorium ElkomLab ustanowione są procesy komunikacyjne w odniesieniu do skuteczności systemu zarządzania, opisane w procedurach systemowych. Integralność obowiązującego systemu jest utrzymywana podczas planowania i wdrażania działań.
- Laboratorium ElkomLab ze szczególną dbałością podchodzi do ochrony poufnych informacji i praw własności klienta oraz opinii i ocen płynących od klientów w odniesieniu do wykonywanych usług. Właściciel ponosi pełną odpowiedzialność za zachowanie poufności.
- Laboratorium ElkomLab stosuje wyposażenie o odpowiednim stopniu jakości i nadzoru.
- Właściciel oraz kadra kierownicza deklarują stosowanie dobrej praktyki profesjonalnej.
- Laboratorium ElkomLab zapewnia najwyższy poziom oraz dbałość o najwyższą jakość usług laboratorium świadczonych klientom.
- Właściciel oraz kadra kierownicza zobowiązują się do zachowania zgodności z normą PN-EN ISO/IEC 17025 oraz ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania.
Jako właściciel Przedsiębiorstwa Wielobranżowego ELKOM deklaruję swoje zaangażowanie w realizację polityki jakości laboratorium ElkomLab.
Marceli Uciński